fredag 28. mars 2008

Ting 21 Web 2.0 awards

Svært mange av de tjenestene vi har vært igjennom har vunnet priser i Web awards, Blogger, Blogglines er nr. 2, Bøker, Library thing er nr. 3, Organisering, Google nr. 1 og Zoho nr. 2. ( Google har flere priser, ser jeg) Foto, flicr er nr. 1, søking, Rollyo er nr. 1 osv.

Av favoritter jeg kan tenke meg å se nærmere på er Biblio.com. Her kan man finne fram til sjeldne bøker, utsolgte bøker, brukte bøker. Tjenesten er engelsk så foreløpig er vel nytten for oss begrenset, men dette må da være en tjeneste som antikvariatene i Norge henger seg på? Det vil være en unik måte å finne fram til "den vanskelige litteraturen".

Prøvde vinneren innenfor kategorien musikk, Pandora. Interessant, for siden sist jeg var inne og tittet på denne tjenesten så er det ikke lenger tilgang til denne tjenesten for oss europere. Pga. lisensproblematikk er tjenesten nå tilgjengelig bare i USA.

Ellers synes jeg mashup tjenestene er artig. Der vant Ning.com. En tjeneste det er mulig å bruke mye tid på. Her er det mulig å bli medlem av svært mange sosiale nettverk innenfor all verdens temaer.
O

Ingen kommentarer: